zondag 10 januari 2016

W.I.P.

Work in progress, een term die ik nogal eens tegenkom in de tekenen en schilder groep op Facebook.

Maar ook een term die even zo enorm goed op mezelf van toepassing is. Al jaren loop ik met bepaalde gevoelens rond waar ik geen grip op krijg, maar waar ik ook absoluut niet gelukkiger van word. Een probleem dus wat ik iedere keer wil aan probeer te pakken, maar waar ik zelden echt vooruitgang mee boek.

Op dit moment sta ik weer op zo'n punt in mijn leven waarvan ik denk dat ik nu toch echt een verschil moet gaan maken. De afgelopen jaren zijn er wat dingen in mijn leven gekomen die me voldoening geven, maar waar ik net niet in bereik wat ik wil bereiken. Hopelijk ben ik nu zo ver dat ik juist die dingen prioriteit kan gaan geven en een aantal andere dingen in mijn leven af kan sluiten of in ieder geval minder invloed kan geven.

Soms kom je op zo'n kruising waar sommige paden duidelijk doodlopend zijn of in ieder geval niet meer goed aan voelen. Ik heb voor mezelf besloten die paden te verlaten en nieuwe wegen in te slaan, hoe lastig dat soort beslissingen soms ook zijn en hoe moeilijk ze ook door anderen begrepen zullen worden. Het is niet uit te leggen, maar het voelt goed. Ik hoop dat ik ik eind 2016 kan zeggen dat ik in ieder geval een stukje van mezelf gevonden heb, of een steviger fundament onder mijn voeten heb, waardoor ik verder kan.

2 opmerkingen:

  1. Je bent op de goede weg, bewuste ontwikkeling sterkt je! Pas er wel voor op dat je gaat zoeken naar dingen die in feite al in je zitten, maar die je soms gewoon over het hoofd ziet. En paden verlaten om nieuwe wegen in te kunnen slaan is altijd goed, maar het kan wijs zijn om ervoor te zorgen dat je de verlaten paden weer terug kunt vinden op het moment dat de nieuwe weg toch tegen valt ;) You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel wijsheid Margot. Dat je de goede keuzes mag maken.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen